Diett uke 2

Heisann!

På mandag gikk jeg inn i min andre uke med diett, og foreløpig går det veldig bra. Har funnet løsninger på middager som er ti ganger bedre enn bare stekt kjøtt med kokte grønnsaker. Følger med på et PSMF forum der folk ligger ut retter og sånn så da får jeg masse inspirasjon. Her er noen av rettene jeg lager til frokost, lunsj og middag:

Tacosalat:
Karbonadedeig, isbergsalat, agurk, paprika, litt mais, salsa og ekstra lettrømme i moderate mengder.
Kjøtt med ratatouille
Enten kylling, svin eller torsk til ratatouille (finn oppskrift på matprat.no)
Kyllingsalat
Kylling i småbiter krydret med chicken and steak krydder, isbergsalat, paprika, agurk og litt mais. Litt ekstra lettrømme.
Wok
Kylling eller svin, paprika, brokkoli, løk og asparges
Bilde 15.04.15, 12.38.38

Økonomien går egentlig greit når vi kjøper mat, vi klarer fint å holde oss til 4000 kr i måneden for to stk som går på diett. Men hadde ikke klart det om vi hadde levd på prior og gilde sine produkter. Kjøper fryst fisk og kylling, og karbonadedeigen er billigst på Rema 1000 (700g). Planlegging er også viktig, og syntes vi har blitt utrolig flink på å planlegge måltidene mer nå. Før var det sånn at vi ikke hadde bestemt oss for middag når jeg kom hjem kl 17 og dermed ble det ikke mat før 18-18:30. Nå lager jeg frokosten og lunsjen vår om kvelden, og middagen tiner jeg kjøtt til på samme tid, og lager den når jeg kommer hjem fra jobb.

Skal klare å gå på den helt til jeg reiser til Kreta håper jeg! Men da kommer den ikke til å være like streng de helgene jeg skal i konfirmasjoner. Alt må inntaes med måte 🙂 Prøvde forresten budnaden min her forleden og den var meget trang, men så har jeg enda to uker igjen før jeg skal gå med den igjen så håper på at den passer bedre da. Må bare være ekstra flink å trene!

Legg igjen en kommentar

