Diett?

Heisann!

Nå har det seg sånn at jeg har begynt på diett! Har hatt lyst til det veldig lenge og nå som jeg fikk lokket med meg samboeren min på det, så var det bare å hoppe i det. Jeg går på en diett som heter PSMF, som betyr Proteinsparende modifisert faste. Den går egentlig bare ut på å spise minimalt med karbohydrater og fett, og heller masse proteiner. Er en veldig lett diett, men absolutt ikke en langvarig diett. Man går i et stort kaloriunderskudd og er avhengig av en karbodag (fridag) i uken for å jobbe seg opp igjen. Sånn ca ser min dag ut i mat:

Frokost:                                                                                Lunsj: 
125g kyllingfilet                                                                 150g kyllingfilet/laks
4 store brokkolibiter                                                         5 store brokkolibiter
1/2 paprika                                                                          1/2 paprika

Middag:                                                                                Mellommåltid/kvelds:
175g torsk                                                                            1/2  Mager vaniljekesam
5 store brokkolibiter                                                         75g bringebær
1/2 paprika

Av kjøtt kan jeg spise: kylling, torsk, karbonadedeig, svin, okse og litt laks.
Av grønnsaker kan jeg spise: brokkoli, blomkål, paprika, asparges, løk, salat, agurk og bær.

Kan også ta meg et eple før trening.
Kommer nok til å oppdatere dere på formen min osv. Forrige uke gikk jeg på den sånn halvveis for å se hva det gikk ut på, og gikk ned 2 kg. Folk tenker nok at man eser ut igjen med en gang man slutter på dietten men om man fortsetter på et sunt kosthold og ikke hopper rett på loff og sjokolade så skal det nok gå greit. Kaloriintaket mitt ligger på rundt 900 om dagen, og ja jeg vet det høres helt sinnsykt lite ut men når jeg ligger på 130g proteiner så skal det gå greit. Spiser meg stappmett og det er ikke sikkert jeg klarer å spise opp alt heller!

Bilde 30.03.15, 11.34.20

Bilde 25.03.15, 12.29.21

Jeg er ingen ekspert på dette, langt ifra! Men om det er noe dere lurer på, bare spør i vei 😀

 

 

3 thoughts on “Diett?

  1. 900kcal? eee du helt vill.. tror ikkje du har skade av å legge inn litt karbo på de dagene du trener? iallefall når du trener crossfit, som e veldig hardt..

  2. Da går det vel fint! Og hvis det bare e snakk om en kort periode.. Leste litt om PSMF og fikk inntrykk av at den var ganske ekstrem og mest rettet mot overvektige. Derfor tenkte eg at du måtte være forsiktig, av den grunn at det ser ut som at du har et høyt aktivitetsnivå og overhode ikkje e overvektig:)

Legg igjen en kommentar

